شناسه خبر : 101077
یکشنبه 28 خرداد 1402 , 17:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یادداشت مدیر مسئول؛

با این مجموعه فرهنگی، ورزشی و تربیتی ایثارگری چه مشکلی دارید؟!/تصاویر

با وجود توافقنامه های مصوب، مبنی بر تعهد بنیاد به ارائه کمک هایی در موارد مشخص به باشگاه ستارگان ایثار تهرانپارس، قریب به سه ماه است که مسئولان بنیادشهید با لجبازی...

فاش نیوز - بنیاد با وجود صورتجلسه تصویب شده، از پرداخت هزینه های باشگاه ایثار امتناع نموده و در آستانه شروع فصل فراغت و ورزش، این باشگاه را تا مرز تعطیلی برده است!

چقدر دل آدمی به درد می آید وقتی پس از سال ها انتشار اخبار گوناگون مثبت و موثر و موفقیت آمیز از یک مجموعه فرهنگی ورزشی و عملکرد مثبت و تاثیرگذار مدیر فعال آن، مجبور می شود خبر تلخی از بی وفایی و بی مهری درحق چنین مکان افتخارآمیزی که باید اتفاقا مورد تشویق و حمایت هم واقع شود، منتشر کند.

باشگاه ستارگان ایثار، با داشتن سابقه کارهای فرهنگی و ورزشی و حتی تربیتی و پرورشی درخشان و برگزاری مسابقات، اردوها و برنامه های مفید و متعدد دیگر از جمله پرورش تعداد زیادی ایثارگر ورزشکار در سطح کشوری در رشته های گوناگون مانند والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر، تنیس روی میز، دارت، فوتبال نابینایان و ... این روزها با مشکلات عدیده ای، متأسفانه از سوی کسانی که اتفاقا باید با افتخار از آن حمایت نیز بکنند واقع گردیده است.

با کمال تاسف به دلیل عدم درک اهمیت کارکرد چنین مجموعه های فعالی در ابعاد مختلف روحی، جسمی و زندگی جانبازان و ایثارگران و خانواده هایشان، و باری که این نهادهای فرهنگی ایثارگری در زمینه های مختلف و متعدد فرهنگی، درمانی، تربیتی، و حتی در ایفای نقش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از روی دوش بنیاد و ...برمی دارند، بجای این که مسیر فعالیت آنها را هموار سازند و از آنان حمایت کنند، باعث اخلال در کار و فعالیتشان می شوند.  

در همین زمینه با وجود توافقنامه های مصوب، مبنی بر تعهد بنیاد به ارائه کمک هایی در موارد مشخص به باشگاه ستارگان ایثار تهرانپارس، قریب به سه ماه است که مسئولان بنیادشهید با لجبازی و به بهانه های واهی، از پرداخت هزینه های جاری این باشگاه که برعهده دارد، سرباز می زند و این مجموعه مفید و موثر را در آستانه فصل فراغت که بهترین زمان برای بهره برداری خانواده ایثارگران از این محیط فرهنگی و ورزشی در داخل شهرک شاهد و محل سکونت ایثارگران می باشد، تا مرز تعطیلی کامل پیش برده است!

این اتفاقات در حالی رخ می دهد که کارکنان، پرسنل و مربیان باشگاه نیز همگی سرپرست خانوار بوده و قطع روزی این افراد زحمتکش، به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

گفتنی‌ست باشگاه ستارگان ایثار که سال هاست تعداد زیادی جانباز ورزشکار را در خود پرورش داده و تا مرز موفقیت های استانی و کشوری رسانده، از طرفی محل فعالیت یک گروه جهادی متشکل از ایثارگران این باشگاه و شهرک نیز می باشد که منشأ کمک‌رسانی به بیماران و محرومین سیستان و بلوچستان و مناطق دیگر در هنگام بروز حوادث و بلایای طبیعی و بسیاری کارهای خیر و عام المنفعه دیگر نیز می باشد.

سال هاست که جانبازان این گروه برای چندین خانواده شهید و جانباز بلوچ اهل سرباز و بنت و نیکشهر و... ارزاق تهیه و ارسال می کنند و از تهیه پوشاک گرفته تا رسیدگی های درمانی، توسط گروه جهادی این باشگاه برای این خانواده ها انجام می شود.

از همان سال ۹۸ که رهبری فرمودند به داد بلوچستان برسید، این گروه جهادی بسیاری از خدمات و رسیدگی های خود را معطوف به روستاهای محروم بلوچستان نمود و این خیررسانی های ایثارگران هنوز در صحنه، درحالی انجام می گیرد که بنیاد باید متوجه باشد که این رسیدگی ها به خانواده های شهید و ایثارگر محروم بلوچ از وظایف انجام نشده آنها بوده که هم اکنون سال هاست بی ادعا و خاموش، این گروه جهادی آن را به دوش می کشد.

کسانی که حتی اگر به بهانه برخوردی گیرم اشتباه از طرف فردی از این مجموعه حاضراند کار چنین مجموعه عام‌المنفعه ای را به اینجا بکشانند، باید بدانند که اگر مغرض نباشند، لااقل با فرهنگ و کار فرهنگی بیگانه اند؛ چه رسد به این که بخواهند خود را متصدی امور فرهنگی نهاد فرهنگی مقدسی چون بیاد شهید و امور ایثارگران قلمداد کنند....

در ذیل این خبر، مستندات مربوط به مصوبات اداره باشگاه ستارگان ایثار و استشهادیه خانواده های ایثارگران در اعتراض به این وضعیت نابسامان را ملاحظه می کنید.

نامه سرگشاده ای نیز از سوی مسئولین باشگاه ستارگان ایثار به ریاست بنیادشهید آقای قاضی زاده زده شده است که این نامه هم به نظر مخاطبین گرانقدر می رسد:

اینستاگرام
سلام بنده بعنوان یه جانبازعرض میکنم تازمانیکه فردمسول ازپوست خون بچهای جانبازورزمنده نباشه هرکسی دیگه بیادبفکرخودش هست اینهمه بردن وخوردن کی نوشت کی انتقادکردکی صداش دراومدوووهیچکس چون یه عدهتواین مجموعه هستن هرکاری بخوان انجام میدن بعدهرکس اعتراض کنه اتهام بهش میزنن وووبعدشم دادگاه ووویاعلی
بنده جانباز 70 درصد ویلچری هستم و از خدمات این مجموعه با اینکه بنیاد کمک مضاعفی انجام نمیده راضی بوده و هستم و. از مدیریت اقای حسین زاده بعنوان شخصی که از قشر این عزیزان هستند با مدیریتی قوی و بدون هیچ گونه چشم داشتی انجام میدهد در حق خانواده شاهد و ایثارگر بعنوان فردی از خانواده بنیاد خواستار تغییر رفتار از شخص آقای قاضی زاده هستم و خواستار این هستم که آقای محترم این را متوجه باشد که بعنوان مستاجری در راس این مجموعه قرار دارد و گذرا می باشد و این قشر عزیز و قابل احترام صاحبان اصلی این سازمان می باشند . یا علی به خدائید و تغییر رویه دهید دنیا محل گذر است
سلام ودرود به خون پاک شهیدان وعرض ادب واحترام خدمت جانبازان ۸ سال دفاع مقدس وخانواده های محترمشان
بنده از جانبازان ورزشکار این باشگاه هستم.مصاحبه رو خواندم وخیلی ناراحت متاثر شدم .که چرا باید با ما جانبازان این طور رفتار شود درصورتی که من سالهاست حاج آقای حسین زاده را می شناسم . واز مدیریت بسیار قوی ایشان راضی هستم.و شاهد خدماتی که به این باشگاه ومن وامسال جانبازانی چون من داده هستم.خداوند انشاالله از ایشان راضی باشد .
بنده چند بار از طریق این باشگاه اردو رفتم.من هیچ وقت از بچه های حاج آقا وخانوادهاش ندیدم.ایشان اگر هم مطالبه ای از بنیاد داشته برای پیشرفت باشگاه وکمک به محرمین سیستان وبلوچستان ومن وامسال جانبازانی چون من بوده است.
واما معترضم از رفتارهای همچون قاضی زاده وامسال قاضی زاده هاکه نه تنها جانباز نیستن ونمیتوانند ما رادرک کنند وبا اعصاب وروان ما بازی می کنن .وما را وادار می کنند به کاری که نباید انجام بدیم.
بنده نظرم بر این است که باید در اکثر ارگان ها از باشگاه گرفته تا بقیه ی ادارات جانبازانی رو راس کار بزارند که از قشر ما ودرد کشیده باشد.نه اینکه برای منافع خود کار کند وحق رو ناحق کند ودرستکار نکند .یا سنگ جلوی پای ما بندازند.در صورتی که ما مشکلات خاص خودمون رو داریم وحوصله جنگ ودعا رو نداریم.۲ ساعت باشگاه می آییم که حال وهوامون عوض بشه.نه اینکه اعصابمون خراب بشه.
از کسانی که سنگ به سمت ما پرتاب می کنن وبه خون پاک این شهدا وجانبازان عزیز خیانت می کنن الهی به حق دستان بریده حضرت ابو الفضل عباس و ۵ تن ال عبا به پهلوی خودشان بخورد.واز خدا بترسند ودست از این کارها بردارن‌
حاج آقا ی حسین زاده کسی نیست که بین جانبازان تفرقه بندازه،اون فقط تلاشش برای شاد کردن دل جانبازان عزیز بوده وهست.چه خوبه که ما هم به نوبه ی خود تلاش کنیم .در هر پست ومقامی که هستیم .باعث آزار هم‌نباشیم.ما باید به همدیگر رحم کنیم تا رحمت خداوند شامل همه ی ما بشود. یا علی
سلام ودرود به خون پاک شهیدان و عرض ادب واحترام خدمت جانبازان ۸ سال دفاع مقدس وخانواده های محترمشان
بنده هم از جانبازان ورزشکار این باشگاه هستم.و شاهد خدماتی که از طرف مدیریت حاج آقای حسین زاده به این باشگاه من وامثال جانبازان داده می شود هستم خداونداز حاج آقا راضی باشد.
واما معترضم از رفتارهای بد وبی توجهی همچون قاضی زاده وامثال قاضی زاده ها ،که نه تنها جانباز نیستند .ونمی توانند ما رو درک کنن وبا اعصاب وروان ما بازی می کنن وما را وادار می کنن به کاری که نباید انجام بدهیم.بنده نظرم بر این است که باید در اکثر ارگانها از باشگاه گرفته تا بقیه یادارات جانبازانی رو راس کار بزارند که از قشر ما ودرد کشیده باشد نه اینکه برای منافع خود کار کنن وحق رو ناحق کند ودرست کار نکن یا اینکه سنگ جلوی پای ما بندازند.در صورتی که ما مشکلات خاص خودمون رو داریم.و حوصله جنگ ودعوا نداریم.۲ ساعت باشگاه می‌آییم که حال وهوامون عوض بشه.نه اینکه اعصابمون خراب بشه .از کسانی که سنگ به سمت ما پرتاب می کنند وبه خون شپاک شهدا وجانبازان عزیز خیانت می کنن .الهی به حق دستان بریده حضرت عباس و۵ تن آل عبا به پهلوی خودشان بخورد.و از خدا بترسندودست از این کارا بردارندوتفرقه ندارند.انشاالله که همه ی ما در هر جایگاه ویا هرپست ومقام که هستیم.کار ی نکنیم که باعث آزار واذیت هم بشم. همه ی ما باید به هم رحم کنیم تا رحمت خداوند شامل حال همه ی ما بشود . یا علی مدد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi